nedeľa 24. mája 2015

Harmónia v našom živote



Tak ako je dôležité sa starať o naše rodiny, domácnosť, o to, aby všetko fungovalo, aby boli zaplatené účty, naplnená chladnička, tak je nesmierne dôležité zachovávať v našich životoch určitú harmóniu.
Zložité slovo - síce znie krásne a jednoducho, v dnešnej dobe komplikované si ju udržať. Aspoň z môjho uhla pohľadu. No napriek všetkým povinnostiam si ju snažím udržať, resp. o ňu neustále usilujem.
Každý pre svoj život potrebujeme niečo iné. Každého napĺňa niečo odlišné. Niekto sa nad tým dokonca ani nezamýšľa.
Harmónia v živote pre mňa znamená robiť veci, ktoré ma napĺňajú, ktorým robím radosť nielen sebe, ale aj svojim blízkym, či ľuďom v mojom okolí. Avšak teraz je môj život orientovaný viac-menej jednostranne. No napriek tomu nehádžem flintu do žita a snažím sa "ukradnúť si" nejaký ten čas pre seba.
Bolo obdobie, kedy som sa doslova nastavila na to, že pokiaľ som na materskej dovolenke, som maminou na plný úväzok a nič iné mi neprináleží. Všetky moje túžby, moje koníčky išli bokom. Ale čas ukázal, že síce je krásne obetovať sa pre svoje milované dieťa, pre svojho partnera a domácnosť, ale moje vnútro chátralo a potichu kričalo po akčnosti, zmene a niečom, čo ma preberie z letargie.
Každý sme pre niečo predurčený, každý máme niečo v čom sme dobrý, čo nám robím radosť. Hľadajme, nevzdávajme sa a nedajme sa odradiť vekom, prekážkami, nedostatkom času či energie. Mne samej sa osvedčilo, čím mám toho viac, tým viac som nabitá energiou, pretože keď dávame niečo zo seba, zákon energie zabezpečí, že sa nám tá energie niekoľkonásobne vráti.





 
Žena je charakteristická tým, že dokáže robiť viacej vecí naraz. A my sme toho dôkazom. Zabezpečujeme chod domácnosti, staráme sa o svoje ratolesti, polovičky, svoje telo i dušu, a tie najaktívnejšie zvládajú popritom tom všetkom aj pracovať. Jedným sa zdá neadekvátne pracovať popri malých deťoch, iní to naopak podporujú a ocenia. Opäť nechám na vás, utvoriť si svoj vlastný názor, ide mi len o to, aby ste sa nevzdávali svojich snov! Samozrejme v rámci zachovania pohody a harmónie vo Vašej rodine, no nemyslím si, že sme odkázané na sebaobetovanie a zahodenie našich snov a túžob do zabudnutia. Stačí len šikovné plánovanie, rozumná logistika, podpora zo strany partnera (bez nich by to predsa len nešlo, alebo len veľmi ťažko) a môžete si začať plniť sny. Prosím, nevzdávajte sa, nech je váš sen akokoľvek absurdný, dôležité je sa o to pokúšať a hľadať tú svoju harmóniu.


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára