streda 13. mája 2015

EKO život

Každý z nás by mal pristupovať nielen k sebe a k svojej rodine zodpovedne, ale rovnako tak k prostrediu, v ktorom žijeme. Nechcem pôsobiť moralisticky, no rada by som zabezpečila mojej dcére, našim a vašim deťom svet, v ktorom sa budú cítiť bezpečne nielen oni ale aj deti ich detí....


Určite sa Vám tisne otázka finančného hľadiska eko a bio života. No nie je to také žalostné a k tomu, ide predsa o Vaše zdravie a zdravie Vašej rodiny a do toho sa predsa oplatí investovať, nie?


V prvom rade musím uznať svoju chybu, keď som svoju maminu odcudzovala za používanie octu! Tá ho používala takmer na všetko. Mylne som si myslela, že len "chémia" z drogérie je to správne a jediné, čo môže fungovať. No nadobudnutím znalostí, skúsenosti a oslobodením sa od marketingového pôsobenia, som prišla na to, aký úžasný prvok v domácnosti je obyčajný ocot. Možno Vám nevravím nič nové, no možno pre pár ženičiek bude mojich pár rád užitočných. Najviac sa mi osvedčila kombinácia octu so sódou bikarbónou. Áno, toto spojenie. Používam ich na vyčistenie sprchového kúta, na odstránenie vodného kameňa, na "eko" dezinfekciu, čistím tým aj kuchynský drez. Doslova vybieli nerezové časti drezu. Dokonca som octovú vodu použila aj na zrkadlá a výborne sa mi vyleštili.


Mám malé a samozrejme zvedavé dieťa. Musí byť všade, kde sa niečo deje. Pri čistení kúpeľne som sa vždy obávala, keď sa motala okolo mňa, lebo už len ten zápach z čistiacich prostriedkov robil svoje, dnes sa neobávam.


Ocot s jedlou sódou využívam aj pri praní. Keď pred naplnením práčky narazím na nejaké fľaky na oblečení, namočím fľak octom, nasypem bikarbónu, nechám chvíľu pôsobiť a šupnem do práčky. Dnes som tak odstránila fľaky na podbradníku z čučoriedkového jogurtu:) Bez použitia agresívneho odstraňovača škvŕn.


Ďalšou vychytávkou v ekologickom čistení domácnosti je citrón:) Stalo sa Vám, že ste nespotrebovali citrón a ten sa časom zošuveril a stmavol, že ste ho vyhodili? Tak dnes to už nerobte. Rozkrojte ho a použite na zažratý vodný kameň, funguje to.....


Sú to možno drobnosti, ale verím, že každý môžeme tým svojím malým kúskom prispieť k zlepšeniu životného prostredia a eliminovať vplyv chémie na naše zdravie. Z malých vecí sú zložené tie veľké.


Ja viem, že reklamy dokážu doslova obalamutiť zmysly, no občas stačí použiť zdravý sedliacky rozum a vyjde nás to zdravšie a lacnejšie:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára