štvrtok 16. apríla 2015

Začiatky sú vždy najľahšie

Hovorí sa, že najťažšie je začať, no ja si myslím pravý opak! Koľko takých začiatkov ste zažili vy? Ja tisíce.... Toľkokrát som začala s takou či inou diétou sľubujúcou zázraky na počkanie. No takmer nikdy sa mi ich nepodarilo dokončiť, a keď aj náhodou áno, po pár dňoch a návrate do starých zaužívaných koľají bolo ploché bruško fuč.


Mojou stratégiou sú síce pomalé, ale isté rozbehy. Zdravý životný štýl je predsa beh na dlhé trate a keď si nastavíme príliš vysoké nároky sami na seba, ony samotné nás môžu zabrzdiť ešte v prvopočiatku. A tomu sa už predsa chceme vyhnúť.
Komerčné pečivo síce vyzerá veľmi lákavo na pultoch predajní, no len do momentu, pokiaľ sa začneme zaujímať o ich pôvod a obsah nutričných hodnôt. Raz ma zaujal nadpis článku, kde stálo: Múka, voda, soľ a droždie nestačí. Dnešné rožky majú viac než 30 látok  ("Jaký je dnešní rohlík? Hotová chemická laboratoř", zdroj: idnes.cz). Je možné, aby mal obyčajný rožok v sebe toľko chemických látok a stabilizátorov?


Odhliadnuc od týchto faktov, mňa pečivo nafukuje a doslova z neho puchnem. A keďže milujem obyčajný chlieb s maslom, alebo preferujem nielen raňajky typu jogurt s ovocím a inými dobrôtkami (o tom budem písať najbližšie:), hľadala som alternatívu ako uspokojiť svoje chuťové poháriky, netrápiť sa suchármi a knäckebrotami (aj keď na obmenu nie sú zlé ani tie), ale hlavne dopriať mne a mojej rodinke "bezéčkový" chlebík. Spomínaný chlieb pozostáva  len zo štyroch ingrediencií, je super rýchly, ľahký a bezkváskový, čo je najsamlepšie a zvládnu ho upiecť aj maminy na materskej/rodičovskej dovolenke.



Tento recept nájdete na internete pod názvom: "Írsky chlieb", nie je to moja autorská receptúra, no veľmi rada sa  oň s Vami podelím. Na prípravu 250 gramového chleba budete potrebovať:
- 250 gramov múky (ja najčastejšie používam špaldovú, ale kombinujem ju aj s cícerovou múkou, pohánkovou, amarantovou, ryžovou múkou)
- 250 gramov bieleho jogurtu ( vyberajte prosím kvalitné, husté, poctivé jogurty, najlepšie gréckeho typu)
- 1 kávová lyžička soli (ja používam himalájsku soľ - obsahuje vyše 86 minerálnych látok)
- 1 kávová lyžička jedlej sódy (buď obyčajnú sódu bikarbónu, alebo jedlú sódu z bio obchodu - nestojí veľa)
K tomu tam vždy prisypem tekvicové jadierka, majú výborné vlastnosti, sezamové alebo ľanové semiačka.
Postup: v miske vymiešame všetky ingrediencie vidličkou, kým nám nevznikne kompaktná hmota (jedna rada: tekvicové semiačka prisypte takmer na konci miešania, bude sa Vám to ľahšie miešať). Vlhkými rukami prenesieme pripravené cesto do jánskej misy vystlanej papierom na pečenie. Pečieme na 180 stupňoch 45 minút. A to je všetko! Samotná príprava trvá do 10 minút (keď do prípravy zainteresujete aj svoje ratolesti, tak to bude trvať o niečo dlhšie:)
Domáci chlieb
Ďalšia vec, ktorá Vás nestojí takmer nič, nie je potrebné si zakúpiť permanentku, ani sa časovo stresovať či viazať, je obyčajný beh. Ja viem.... Koľké ste si v duchu práve povedali, ako neznášate beh. Ja som ho neznášala tiež. ALE keďže som momentálne v situácii, kde nemám príliš na výber, nemám možnosť chodiť pravidelne do fitnesscentra, ani na pravidelné hodiny zumby, či pilatesu, som vďačná, keď môj partner príde domov, ja si môžem obuť tenisky a ísť si prevetrať hlavu. Na polhodinu. Veď predsa začíname. Vytýčte si nejakú znesiteľnú vzdialenosť a bežte. Vlastným tempom, ale choďte. Tu už príliš veľa výhovoriek nezaberie. Iba to vyskúšajte. Dýchajte, makajte a prekonávajte svoje hranice a možnosti. Zvládnete toho viac než si myslíte.... Držím palce:)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára