pondelok 20. apríla 2015

Poďme spoločne na to

Je čerstvo po víkende, aj keď my maminy väčšinou neriešime, ktorý deň či dátum máme, pokiaľ netreba vybaviť nejaké termíny. Musím zhodnotiť, že ten môj víkend bol veľmi produktívny, napriek nepriaznivému počasiu som umývala okná, čo na mnohých pôsobilo divne až vtipne, no neriešila som to:) Stihla som absolvovať dve hodiny jogy, kaderníčku, výmenu garderóby na jarnú a celkom slušne unavená som dala dokopy moje dieťa a sobota bola za nami. Takýto pestrý program samozrejme nie je bežnou praxou, mala som tu neplatenú výpomoc, tak sa to všetko dalo zvládnuť.
Keď mala moja dcérka asi trištvrte roka, chcela som nám obom nájsť aktivitu, kde by sa stretávala s inými detičkami, ja s mamičkami a zároveň, aby sme robili niečo pre svoje zdravie. Objavila som "Power jogu pre mamičky s deťmi". Výborná vec! Hodiny máme dvakrát týždenne, cvičia mamičky, deti majú rôzne pomôcky na zlepšenie koordinácie pri chôdzi, alebo sa len jednoducho na nás zabávajú, alebo nám robia prirodzenú záťaž, keď sa na nás zavesia:)  Každopádne si myslím, že je skvelé, ak majú maminy s deťmi nejaké spoločné aktivity, kde si môžu zacvičiť, zahrať s inými deťmi, socializovať sa.
Po pôrode a dlho po tom som mala dosť veľké bolesti chrbtice, asi ako každá z vás. Snažila som si doma zacvičiť, no keďže to nebolo pravidelné, nemalo to príliš trvalé pôsobenie, no pravidelným cvičením power jogy sa zlepšili moje fyzické zdatnosti a samozrejme zmizli aj bolesti chrbta, čiže určite odporúčam:) Ale sama dobre viem, aké ťažké je nájsť niečo ideálne pre našu "dvojku" či nebodaj "trojku", takisto by som ocenila viac príležitostí k pohybu pre maminy s deťmi....

Mimochodom máme úžasné obdobie: sezóna špargle, medvedieho cesnaku. Stihli ste už niečo zaujímavé ukuchtiť? My áno, ak máte záujem o nejaké typy, určite mi dajte vedieť, no momentálne som sa chcela zamerať na sacharidy. Pečivo sme už zamenili, je načase nájsť zdravšiu alternatívu pre prílohy.
Sama na sebe som spozorovala výsledky a veľmi rada sa s Vami o ne podelím. V prípade, že máte záujem o zdravšiu, lepšie stráviteľnejšiu stravu, je ideálne ak zameníte klasickú bielu ryžu za celozrnnú. Osobne Vám môžem odporučiť basmati celozrnnú ryžu. Chuťovo je vynikajúca, nevarí sa tri dni, ale primerane asi 40 minúť a je veľmi chutná. Moje dieťa ju bez problémov zje, čiže sa nemusíte báť, že si ju budete jesť sama:)
Batáty sú sladké a síce o niečo drahšie zemiaky oproti klasickým, no majú vynikajúce vlastnosti. Pôsobia ako prevencia rakoviny, degeneratívnych očných chorôb, depresií a srdcovo-cievnych ochorení. Vyskúšajte ich! Ja som pre moju rodinu zvykla robiť kompromis, skombinovala som klasické zemiaky s batátmi, nakrájala som ich a hodila na pekáč. Ochutila soľou, korením, trochu vegety (bez glutamanu sodného) a piekla v rúre na 180 stupňov, približne 40 minút. Výborné!
Pre seba som zvolila verziu: uvarila som batáty spolu s mrkvou v slanej vode, po uvarení som pridala maslo a spravila pyré, vynikajúce! Ideálne k rybe alebo mäsu.
Takisto v cestovinách je potrebné spraviť poriadok - je takisto množstvo zdravších alternatív od klasických pšeničných cestovín, ktoré nám v žalúdku pôsobia ako kameň. Výborné a ľahko stráviteľné sú ryžové cestoviny, no nemenej zaujímavé sú aj špaldové cestoviny. Nájdete v rôznych prevedeniach podľa chute.
Ja viem, že sa o tom ľahko píše a prax je väčšinou o niečom inom. Sama mám malé dieťa, cez víkend dokonca tri, no pokiaľ dieťa od malička vyrastá so zeleninou na tanieri, s ovocím medzi hlavnými jedlami, sedí za spoločným stolom s konzumentami zdravých jedál, verím, že môžeme deťom dať ten najlepší základ zdravej vyváženej stravy, zároveň pôsobiť na naše zdravie a líniu,  v symbióze so všetkými členmi rodiny:)
Prajem veľa síl pri odúčaní zo starých zvyklostí nielen Vaše deti ale aj polovičky (P.S.: ide to, len nestrácajte vieru!)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára